medicalhealth

  • ۰
  • ۰

درمان زخم مقعد

برای درمان زخم مقعد هرچه زودتر اقدام شود موفقیت بیشتری در پی خواهد داشت، لذا توصیه می شود به محض اینکه دچار درد و سوزش در ناحیه مقعد شدید ، این اقدامات را انجام دهید:

علت اصلی ایجاد زخم مقعد یعنی یبوست را از بین ببرید، خوردن سبزی ها و میوه های فراوان و یک تا دو قاشق روغن زیتون در روز، و خوردن یک لیوان شیر یا آب ولرم در ابتدای روز می تواند برای رفع یبوست و پیشگیری از زخم مقعد به شما کمک کند.

روزی ۲ باربه مدت ۱۰ دقیقه در لگن آب گرم بنشینید، آبی که به این منظور استفاده می کنید باید تمیز و گرم باشد ( در حدی که باعث سوختگی نشود) اما نیاز به ماده ضد عفونی یا جوشاندن آب نیست. پس از بلند شدن از لگن به آرامی خود را خشک نموده و از پمادی که پزشک تجویز می نماید به مقدار کم فقط در ناحیه ابتدای مقعد(نه داخل آن) استفاده نمایید. ( معمولا پماد تریامسینولون یا هیدروکورتیزون برای این مورد توصیه می شود.)

از یک مسکن مانند استامینوفن برای کاهش درد زخم مقعد استفاده کنید زیرا درد شدید باعث گرفتگی عضله‌ی مقعد و تشدید زخم و شقاق مقعد می شود.

برای پیشگیری از زخم مقعد از خوردن غذاهای محرک مانند فلفل، ادویه جات، چای غلیظ ، نسکافه و کاکائو خودداری نمایید.

در صورتی که درد و یا خونریزی زخم مقعد با این اقدامات برطرف نشد در اولین فرصت به پزشک متخصص شقاق مقعد مراجعه کنید تا اقدام لازم صورت پذیرد.

  • ۹۵/۱۱/۲۵
  • ندا امیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی