medicalhealth

  • ۰
  • ۰

فیستول چیست؟

فیستول یا ناسور کانالی است که زیر پوست تشکیل و غدد عفونی مسدود شده را به بخش آبسه شده مقعد متصل می کند. فیستول میتواند با و یا بدون آبسه مقعد تشکیل و درست به پوست کفل نزدیک مقعد متصل شود.به عبارت ساده تر به هر نوع ارتباط غیر طبیعی و یا مجرای ارتباطی بین دو اندام مختلف و یا دو بخش جداگانه از بدن که از آن عفونت خارج می شود، فیستول اطلاق داده می شود.

گفتنی است فیستول مقعد می تواند باعث خونریزی و ترشح در هنگام عبور مدفوع شود ، به گونه ای که بیمار احساس درد را تجربه نماید ، بهجالب است بدانیم که محتویات میکروبی داخل روده بزرگ از طریق مجرای مذکور، به زیر پوست راه پیدا می کند و در بعضی از مواقع ، باعث ایجاد عفونت ، ترشح، آبسه و یا ایجاد حالتی مثل جوش چرکی می نماید که البته این عارضه باعث بروز درد و ترشح می شود اما این در حالی است که پس از تخلیه شدن ترشحات، احساس درد نیز برطرف خواهد شد، به طور کلی فیستول مقعد یک اصطلاح پزشکی است که به آلوده شدن بین پوست و باز شدن عضلات در قسمت پایانی دستگاه گوارش گفته می شود.

  • ۹۵/۱۱/۱۹
  • ندا امیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی