medicalhealth

  • ۰
  • ۰

کاشت مژه

پزشک تحت بیحسی موضعی میکروگرافت هایی را از پوست سر گرفته و فولیکول های برداشت شده یعنی موهای طبیعی را به مژه ها پیوند می زند.

 گرافت ها به واحدهای فولیکولی مجزا تقسیم می شود.این نوار از پوست سر به یک متخصص داده می شود تا بافت مو را به صورت فولیکول های موی تکی برای پیوند جدا کند.

 هر چربی اضافی و پوست جدا می شود تا هر میکروگرافت تا حد امکان کوچک شد. پس از تزریق بیحسی و محافظت از پلک چشم با یک پوشش، موها را می توان یکی یکی به پلک پیوند زد. هر فولیکول مو به صورت مجزا کاشت می شود. تمامی میکروگرافت ها موهای فولیکولی مجزایی هستند که با نهایت دقت با استفاده از یک سوزن پیوند بسیار ریز بر روی پلک قرار داده می شوند. کاشت مژه بین یک تا سه ساعت طول می کشد.

 پس از کاشت مژه دائمی، مژه های جدید نسبت به مژه های طبیعی بیشتر رشد می کنند و باید به صورت منظم کوتاه شوند. با روش میکروسرجری پیشرفته می توان کاشت مژه دائمی را تجربه کرد. در این روش بیمار می توان طول مژه ها را تعیین کند. کاشت مژه تحت بیهوشی موضعی و در حالی انجام می شود که بیمار هشیار است. 

موهای کاشته شده به رشد کردن در پلک ادامه خواهند داد و با رشد آن ها ممکن است بیمار مجبور به دنبال کردن یک برنامه فر دادن موهای کاشته شده باشد تا این موها با انحنای طبیعی مژه هایی که قبلا وجود داشته اند هماهنگ شوند. به علاوه بیماران به پیرایش موهای در حال رشد نیاز خواهند داشت تا طول آن ها را در حد مورد نیاز نگاه دارند.


نحوه و طریقه


فرآیند کاشت مژه طبیعی شامل مجموعه ای از برش های کوچک در بالا و پایین پلک همراه با جاسازی موهای مژه است. فولیکول های مو پوست سر برداشت می شوند و سپس در نواحی مخصوصی از پلک پیوند زده می شوند. بخیه ها موهای پیوندی را محکم سرجای خود نگه می دارند و پزشک جراح می تواند 24 تا 40 مژه بکارد. کل این فرآیند کمتر از دو ساعت طول می کشد و تا یک هفته پس از جراحی فرد کمی درد، کبودی و ورم را احساس می کند. بخش زیادی از درد بوجود آمده در عرض 7 تا 10 روز از بین می رود و می توان با مصرف داروهای مسکن بازاری و استراحت آن را کنترل کرد. پس از یک دوره 6 تا 12 ماهه، مژه های پیوند زده شده به صورت طبیعی رشد می کنند و باید کوتاه شوند تا اندازه مناسبی پیدا کند. نگهداری از مژه های پیوندی شامل کوتاه کردن، فر زدن و سایه زدن به آنها است تا ظاهر کاشت مژه طبیعی تر باشد. گفته می شود که مژه های پیوندی به صورت دائمی رشد می کنند و حداقل ماهی یک بار باید کوتاه شوند. میزان رشد موی مژه برای هر فرد متغیر است، اما در اغلب موارد، با بهبود پیدا کردن پلک ها، مژه های پیوندی نسبتا طبیعی به نظر می رسند.


/کاشت-مژه/vanak.clinic


  • ۹۵/۱۱/۰۳
  • ندا امیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی